Rebel, Wyspa skarbów Złoto Johna Silvera Gra Planszowa

99,99zł – Empik
Kto pierwszy znajdzie skarb?

Wyspa skarbów to gra, podczas której bierzecie udział w ekscytującym

poszukiwaniu ukrytego skarbu. Jeden z graczy wciela się w kapitana

Długiego Johna Silvera. Tylko on wie, gdzie został ukryty skarb. Na jego

nieszczęście, załoga postanowiła go uwięzić i przywłaszczyć sobie

majątek! Aby tego dokonać, zdradzieccy piraci, czyli pozostali gracze,

przesłuchują Długiego Johna i przekopują wyspę. Ten musi ich zwodzić i w

odpowiednim momencie zbiec z więzienia, by zabezpieczyć swój skarb,

zanim położy na nim łapy zbuntowana załoga!

Na czym to polega?

Na samym początku należy wybrać gracza, który wcieli się w Długiego

Johna Silvera. Jego cel będzie taki sam jak pozostałych graczy-piratów

(zdobycie skarbu), jednak sposobem gry będzie różnił się od reszty.

Podczas gdy piraci będą eksplorowali mapę, on sam będzie musiał udzielać

im wskazówek – oczywiście w taki sposób, aby nie poszło im zbyt łatwo.

Rozgrywka jest podzielona na serię tur i kończy się, gdy któryś z graczy (John lub jeden z piratów) znajdzie skarb.

Kolejne tury wyznaczane są przez kalendarz – to on wskazuje, który z

piratów będzie wykonywał swoją turę (jeden konkretnego dnia). Kalendarz

zawiera również losowy układ wydarzeń wpływających na rozgrywkę i

określających typy wskazówek udzielanych przez Johna Silvera.

Udzielając wskazówek John Silver może zarówno mówić prawdę, jak i

blefować (o ile uzyskał już prawo do blefu). Udzielając wskazówki,

oznacza ją odpowiednim żetonem; żeton prawdy oznacza, że wskazówka jest

prawdziwa, natomiast żeton blefu… Cóż, po jego użyciu nigdy nic nie

wiadomo. Typy wskazówek udzielanych przez Johna są różne i odnoszą się

do tego, czy na danym obszarze mapy znajdziemy skarb, czy też nie.

Piraci w ramach swoich akcji mogą przemieszczać się po planszy oraz

przeszukiwać jej obszary. W przypadku przeszukiwania John Silver nie

może skłamać – jeśli na obszarze zaznaczonym przez pirata jest skarb,

wygrywa on grę.

W momencie, w którym John Silver ucieknie z więzienia (w kalendarzu

pojawi się odpowiednie wydarzenie), zmienia się tryb gry. Nie pojawiają

się już nowe wskazówki, a sam John może rozgrywać akcje związane z

poruszaniem się. Jeśli jego pionek stanie w miejscu skarbu zanim dotrą

tam piraci – wygrywa.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • To wyjątkowe połączenie gry przygodowej z elementami blefu. Każdy z

    graczy, niezależnie od otrzymanej roli, będzie musiał działać w taki

    sposób, by nie zdradzić pozostałym zbyt wiele ze swoich planów.

  • Dzięki dwóm rodzajom dostępnych ról gracze mogą sprawdzić się w

    różnych sytuacjach i sposobach prowadzenia gry. John Silver pozornie ma

    mniejszą kontrolę nad sytuacją, musi więc sprytnie wykorzystywać swoje

    możliwości. Z kolei piraci, dzięki unikalnym zdolnościom, analizie

    sytuacji i podejmowanym na bieżąco decyzjom, czynią każdą rozgrywkę

    wyjątkową.

  • Choć w grze nie ma minutnika odliczającego czas, wszyscy dobrze

    wiedzą, że jego upływ działa na ich niekorzyść. Analizując dane musimy

    być szybsi od pozostałych uczestników, a gdy do gry wkracza sam John

    Silver, tempo staje się jeszcze bardziej odczuwalne.

Zawartość:

  • 5 zasłonek
  • 5 pionków
  • 4 żetony kolejności
  • 4 arkusze na notatki
  • 4 mapy piratów
  • plansza wyspy
  • 4 karty postaci
  • 2 małe linijki
  • linijka
  • duży szablon poszukiwania
  • mały szablon poszukiwania
  • 5 mazaków
  • duży kompas
  • mały kompas
  • 11 wskazówek obszarowych
  • 8 wskazówek kompasu
  • dwustronna plansza kalendarza
  • 11 wskazówek czarnej plamy
  • 7 wskazówek początkowych
  • 8 żetonów informacji
  • 6 żetonów skrzyni
  • żeton skarbu
  • skrzynia
  • dwustronna mapa Długiego Johna Silvera
  • cyrkiel
  • instrukcja

Cechy gry:

  • wiek gracza: 10+
  • liczba graczy: 2-5
  • czas gry: 45 minut

Uwaga! Produkt nieodpowiedni dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.


LINK DO PROMOCJI

Udostępnij na: