Wyszukiwarka kuponów Aliexpress – instrukcja obsługi

Nasz autorski skrypt doczekał się wersji stabilnej, więc czas przyjrzeć się co oferuje nasza wyszukiwarka kuponów i wytłumaczyć zasadę działania, aby jak największe liczbie osób udawało się znaleźć dobre oferty na ! Zapraszam do felietonu.

Czym są kupony?


Każdy sprzedawca/sklep na aliexpress.com może stworzyć kupon, którego użycie zmniejsza cenę kupowanego towaru.

kupony-sklep

Kupon posiada takie atrybuty jak:

  • wartość kuponu, np $10
  • kwota od której kuponu można użyć, np $150
  • data ważności, sprecyzowana – np. od 01.01.2016 – 02.01.2016 lub ważność x dni od momentu jego wybrania
  • ilość dozwolonych kuponów / osobę, zazwyczaj 1
  • pula dostępnych kuponów

Będąc zalogowanym i klikając na „Get coupon now” otrzymujemy go do wykorzystania dla naszego konta 😉

I teraz dość istotna sprawa, bo można o tym nie wiedzieć. Kupony są ważne dla wszystkich przedmioty sprzedającego, również tych, które nie są w kategorii – przecenione, a właśnie z tego miejsca jest pobierany kupon a dodatkowo, zakupy można łączyć!

Jak używać kuponów?


Oj tam, nie będziemy się rozpisywać nad oczywistymi kwestiami, w końcu za chwil kilka otrzymacie klucz do wyszukiwania kuponów 🙂 Niniejszym odsyłam do innych stron, traktujących o zakupach na aliexpress, których głównym tematem jest poradnik jak używać kuponów 😉

W skrócie: pobieramy kupon, robimy zakup, przy checkoucie używamy kuponu. Koniec.

Wyszukiwarka kuponów – interfejs


Czas przejść do meritum, czyli naszej wyszukiwarki.

To co zobaczycie po wejściu na główną stronę to Menu z filtrami oraz kafelki z kuponami:

interfejs

Dla odmiany na początek zajmijmy się kafelkami z kuponami, oto jedna z nich:

kafelki

Zaczynając od góry:

  • zdjęcie sklepu ( klikable ) z linkiem do kuponu
  • nazwa sklepu ( youmai04 )
  • ranga sklepu ( ? )

I na kolorowym tle:

  • Kupon –  $20 / $20.01 ( 99,95%) oznacza że jest to kupon obniżający cenę produktu o $20 jeśli zakupiony produkt lub produkty mają wartość $20.01 lub więcej. 99,95% oznacza stosunek minimalnej wartości do wartości kuponu. Im większy tym lepszy.
  • Produkt – pierwsza pozycja ($34.93) oznacza najtańszy znaleziony produkt w sklepie. Druga pozycja ($193.13) oznacza najdroższy znaleziony produkt w sklepie.
  • Pula kuponów – kupony użyte/pula total (218/500). 

Dodatkowo najeżdżając kursorem na odpowiednie elementy danej kafelki – otrzymamy dodatkowe informacje o kuponie, sklepie i przedmiocie:

Po najechaniu kursorem na obrazek sklepu otrzymujemy informacje, które pozwolą nam zdecydować czy kupon jest warty uwagi. Patrząc chociażby na ilość produktów oraz na ilość komentarzy + procent pozytywnych komentarzy możemy wywnioskować czy sklep jest zaufany.

Jedyną daną, która nie tłumaczy się wprost jest Ratio MIN oraz Ratio MAX – jest to parametr wzięty wprost z algorytmu, który sortuje wartościowe kupony na stronach aliexpress i wybiera je do wyświetlania na stronie.

Na tą chwilę wystarczy Wam wiedzieć że im bliżej wartości 1, tym lepiej. Wartość równa 1 oznacza że przedmiot w tym sklepie możemy kupić za darmo z kuponem ( co zgodnie z regulaminem aliexpress nie jest możliwe – podczas płatności za darmowy przedmiot aliexpress wywali nieznany błąd 🙂 Także minimalna cena musi być większa lub równa ,01 ).

Filtry i sortowanie kuponów


Skoro już wiemy co nam się wyświetla na głównej stronie to jest czas na to żeby sobie ułatwić życie i tak posortować i pofiltrować kafelki z kuponami, żeby otrzymać to czego szukamy, lub co częściej się zdarza – znaleźć dobrą cebulę i kupić produkt, którego nie potrzebujemy ale jest tani jak barszcz, więc kupić musimy 🙂

menu

Zaczynając od góry:

Dostępne kategorie – możemy wybrać jedną, lub wiele kategorii jednocześnie którymi jesteśmy zainteresowani klikając w ich nazwę.

Przyciski:

Reset – jak sama nazwa mówi, resetuje wszystkie nasze filtry/wyszukiwania/sortowania i wrzuca nas z powrotem na stronę główną. Ważne jest to, że nasze wybory filtrów zostają zapamiętane na Waszych komputerach, więc odwiedzając wyszukiwarkę kolejnego dnia – warto użyć przycisku reset, jeśli szukamy nowych okazji na przykład w innych kategoriach.

Znaleziono X kuponów – podaje ilość kuponów, które zostały znaleziony w danej konfiguracji filtrów.

20 na stronę – paginacja. Do wyboru jest ile kuponów zostanie wyświetlonych. 20, 30 lub 50.

Sortuj – jak sama nazwa mówi – sortuje nasze kafelki z kuponami według naszego sortujuznania. Najmniejszy/Największy % – procent został opisany powyżej jako współczynnik rabatu do minimalnego zakupu. Reszta tłumaczy się sama, oprócz Ratio (najtańszy) i Ratio (najdroższy). Czyli tak jak zostało wspomniane wcześniej – im ratio bliższe 1 tym finalny produkt po użyciu kuponu będzie tańszy. 1 = darmowy przedmiot.

Ratio (najtańszy) będzie sortować od najniższego do najwyższego ratio dla najtańszych przedmiotów w sklepie, natomiast Ratio (najdroższy) sortuje od najniższego do najwyższego ratio dla najdroższych przedmiotów w sklepie.

Megacebula, Supercebula, Cebula – czyli uproszczone wyszukiwanie dla leniwych 🙂 Pokazuje kupony, w których znajduje najtańszy lub najdroższy produkt w sklepie, który spełnia poniższe wymagania:megacebula

  • Megacebula – Ratio min/max 1 – 1,05 i kupon minimum 90%
  • Supercebula – Ratio min/max 1,05 – 1,2 i kupon minimum 80%
  • Cebula – Ratio min/max 1,2 – 1,8 i kupon minimum 65%

Innymi słowy w kategorii Megacebula będą kupony, które zbijają cenę o co najmniej 95%. Swoją drogą bardzo ciężko jest spotkać taki kupon 🙂

Jeśli chcemy widzieć tylko kupony o wartości 90 – 100%, możemy zatylko90-100znaczyć checkbox:

 

Dla przypomnienia, kupon $2/$2 to 100%, kupon $5/$10 to 50% 😉

szukajki

Szukaj sklepu czy szukaj przedmiotu to standardowe wyszukiwarki tekstowe. Różnią się od siebie metodą wyszukiwania – wyszukiwanie przedmiotu uruchamia się podczas wpisywania tekstu (testowa funkcja), natomiast wyszukiwanie sklepu dopiero po naciśnięciu przycisku „lupy”.

Jak to może nam pomóc? W prosty sposób, raz – możemy znaleźć przedmiot, który będzie tańszy z kuponem. Dwa – jak już robimy zakupy w danych sklepie, warto wpisać jego nazwę w wyszukiwarce i sprawdzić jakie posiada kupony.

Ważny od – prosta sprawa, data ważności niektórych kuponów jest w przyszłości, więc są one dostępne ale będą ważne dopiero np. za kilka dni. Pamiętając o dniu singla: 11.11 warto sobie wyfiltrować wszystkie kupony przygotowane na ten dzień przez sprzedawców i „zaklepać” je zanim wszystkie się rozejdą.

wazneod

Dodatkowo, jeśli nie chcemy widzieć kuponów z datą ważności w przyszłości – możemy sobie zaznaczyć pole Bez kuponów z datą w przyszłości. Gdyby ktoś znalazł lepszy opis dla tego pola – to będę rad 🙂

Następny i ostatni już kontroler treści – suwak %. Działa on w bardzo prosty sposób i pozwala na wyfiltrowanie kuponów z danej grupy promocyjnej. Np. tylko 98%-100%, lub 20% – 35%suwak

Jak szukać, żeby znaleźć cebulę?


Ot najważniejsze pytanie! 🙂 Można włączyć wszystkie filtry i nic nie znaleźć, opisze Wam sposób, który używam od czasu do czasu wchodząc na wyszukiwarkę kuponów.

  1. Po pierwsze – sprawdzenie najłatwiejszych filtrów, czyli Megacebula, Supercebula i Cebula: LINK
  2. Po drugie – Włączam filtr tylko 90%-100%, następnie sortuje po Ratio (najtańszy): LINK i Ratio(najdroższy): LINK
  3. Po trzecie – sprawdzam największe kupony z filtrem 90-100%. W takich kuponach często można skompletować zamówienie z kilku tańszych przedmiotów i zapłacić grosze. LINK

Oczywiście wyszukując w wybranych kategoriach – sztuczne włosy mnie nie interesują 🙂

Jakie plany na dalsze aktualizacje?


Krótko o wersjonowaniu. Obecna wersja to 1.6.102.

Jeśli wersja się zmienia oznacza to iż zostały wprowadzone mniej lub bardziej istotne zmiany 🙂 Tak to wygląda ze strony numeracji:

  • pierwsza liczba (1) – silnik skryptu, zasada działania, generalnie wydanie
  • druga liczba (6) – odpowiada za istotne zmiany, np. nowe funkcjonalności
  • trzecia liczba (102) – odpowiada za poprawki i drobne zmiany wizualne

Lista TODO dla skryptu jest bardzo długa, natomiast najważniejsze na liście są poniższe zadania:

  • wyświetlać zamiast kafelek-kuponów – kafelki przedmiotów (łatwiejsze sortowanie po cenie przedmiotu)
  • dodać powiadomienia na mailowe o kuponach i przedmiotach

Udanych zakupów 🙂

 

Udostępnij na: